Holdvölgy Culture Tokaji Aszú 6 puttonyos

Holdvölgy Culture Tokaji Aszú 6 puttonyos
100 000 Ft
A vásárlás után járó pontok: 5 000 Ft
DÍJ: DECANTER WORLD WINE AWARDS 2019, 100/98 PONT, PLATINA ÉREM

Világos arany szín, ezüstös kontúrok. Illatában akácvirággal és kamillával nyit, majd lágy akácméz kíséretében egzotikus és klasszikus gyümölcsöket fedezhetünk fel benne.

A kortyot finom rétegezettség jellemzi, melyben sárgabarack pikáns citrusos-narancsos vonallal, vibrálóan játékos savak kíséretében mutatkozik meg. Egyedi lecsengésében tovább folytatódik az elegáns gyümölcsös-fűszeres ízkavalkád, mely tovább fokozza az aszú bor hosszan elnyúló élvezetét.

Szőlőfajták: furmint, hárslevelű, zéta.
Adatok
Szín
Fehér
Szőlőfajta
Aszú
Borvidék
Tokaj
Termelő
Holdvölgy
Jelleg
Édes
Évjárat
2012
Űrtartalom
0,375 l
Alkohol
11%
Cikkszám
366049
Hasonló termékek
Vélemények
Legyen Ön az első, aki véleményt ír!
Márkatörténet
A Holdvölgy Borbirtok a világhírű Tokaji borvidék szívében, Magyarországon, Európa mértani közepétől néhány kilométerre, Mádon található. A Mádi-medence talajtanilag, éghajlatilag, makro- és mikroklímáját illetően is különleges helyet foglal el a borászat világában. Mád – a borvidék meghatározó települése volt a történelem során – már a XV. században is létezett, a legrégebbi oklevelekben is mezővárosként említik. A múltban bárók, grófok, nemes urak és borkereskedők találkozóhelye volt. Itt dőlt el borászati és kereskedelmi szempontból a borvidék sorsa.

A Holdvölgy 27 hektáron gazdálkodik. Birtokaik Tokaj-Hegyalján, Mád legkiválóbb területein, 7 különböző dűlő 23 parcelláján terülnek el. Az érlelő pince összesen 1,8km hosszú járataival a környék egyik legrégebbi és leghosszabb pincerendszere, amelynek egyes részeit már a XV. században elkezdték megépíteni.

Ezek együtt biztosítják a hátteret és lehetőséget a Holdvölgy céljainak eléréséhez.

A borászat megalapításának kezdete egy születésnapi ajándékhoz kapcsolódik. Az egyhektáros szőlőterületből 2019-re a Birtok 27 hektáros lett, amely fejlődésének célja egy ikonikus, nemzetközi márka megalapításának víziója volt. A világ valamennyi nagy borvidékét számba véve a 21. század elején erre kizárólag Tokaj-Hegyalja és azon belül Mád adott lehetőséget.